Hoppa till innehållet

Varukorg

Din varukorg är tom

Fortsätt handla

Are you in the right place?

You're currently on our Sverige store. Please confirm your preferred experience.

Villkor och anvisningar

Läs våra villkor för lag- och privatköp

Våra villkor varierar beroende på om du har gjort ett köp via vår webbshop eller om du har gjort ett kundanpassat köp. Därför har vi kategoriserat våra villkor under rubrikerna "Beställningsvaror" och "Webbshop". 

Om du har några frågor kan du alltid kontakta oss via telefon eller e-post. 

Vi är här för att hjälpa dig

Vanliga frågor och svar

Använd FAQ-avsnittet för att svara på dina kunders vanligaste frågor.

Handelsvillkor för beställningar för lag

Köp hos CHOPAR

Ett bindande köpeavtal har inte ingåtts förrän du har fått en orderbekräftelse från CHOPAR.

Priset på

Det pris som anges vid beställningstillfället är det gällande priset. Alla priser inkluderar 25 % moms om inget annat anges.

Reservationer görs för:
- Valutakursförändringar
- Force majeure
- Utebliven leverans
- Ändrade skatteregler
- Slutsålda artiklar och tryckfel

Betalningsvillkor och andra villkor

Vid order på 20.000 DKK eller mer förskottsfaktureras 30% av orderbeloppet för betalning inom 5 dagar. Resterande del av orderbeloppet faktureras med 8 dagars betalningsvillkor, räknat från avsändningsdatumet för dina varor.

För beställningar under 20.000 DKK faktureras orderbeloppet med 8 dagars betalningsvillkor, räknat från den dag då dina varor skickas.

Reklamationer och returer

Alla varor hos CHOPAR är kvalitetsvaror. Om det mot förmodan skulle uppstå fel eller brister i en vara ska du naturligtvis kontakta oss. Vi kommer att göra allt vi kan för att lösa reklamationen och du får i allmänhet varan reparerad eller utbytt.

Som en allmän regel kan varor som produceras på beställning inte bytas ut. Om det finns ett fel i beställningen kommer vi att arbeta tillsammans med dig för att hitta orsaken till felet och därmed komma överens om en lösning som tillfredsställer båda parter. Du måste reklamera inom skälig tid efter att du har upptäckt felet. Om du reklamerar inom 2 veckor anses reklamationen alltid ha skett i rätt tid.

CHOPAR lämnar ingen garanti för glitter, stenar, paljetter, spetsar, nät och liknande.
Alla våra kostymer har en tolerans på +/-2 cm.

Om varan inte kan repareras måste en ny sys. Vi gör allt vi kan för att göra detta snabbt, men eftersom det handlar om beställningsvaror måste man räkna med väntetid beroende på typ och kvantitet av varan. Detta förutsätter naturligtvis att reklamationen är befogad och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende som har orsakat felet.

Frakt- och leveransvillkor

För beställningsvaror är leveranstiden i allmänhet 8 veckor från beställningsdatum. Hänvisa alltid till den orderbekräftelse som du får från CHOPAR.

Köparen faktureras för aktuellt fraktpris.

Specialdesigner

Om du vill ha specialdesignad design på antingen träningskläder eller jackor gäller följande regler:

1. Beställningen måste vara minst 15 stycken.
2. Priset för utveckling bestäms när vi vet omfattningen av uppdraget. Kontakta oss med dina krav för att få ett pris.
3. Du har möjlighet att få ett prov av din design sytt. Om du vill ha mer än ett sytt prov kostar detta 700 DKK per del.  
CHOPAR har äganderätten till det första sydda provet.

CHOPAR har rättigheterna till alla modeller inklusive specialdesigner.

Individuell anpassning

Anpassning med +/- på ben- eller ärmlängd. Detta inkluderar ett tilläggspris

Avbeställning

När det gäller beställningsvaror som tillverkas specifikt för ditt team är det inte möjligt att avbeställa en vara eller minska antalet enheter. Om det är en lagervara i en lagerförd färg kan det i vissa fall vara möjligt att avbeställa beställningen, men alla kostnader för produktionen av enheterna kommer att faktureras.

Ombeställning av enstaka enheter

Som en del av vår service kan du under samma säsong som din huvudorder beställa om så lite som en enda del av din orderproducerade artikel. För sublimeringsdräkter är dock minimikvantiteten 3 stycken. Beställningen kommer att behandlas som en helt ny order när det gäller leveranstid, frakt, pris etc. Produktionsprocessen för enstaka exemplar är dock mycket kostsam, varför man måste räkna med ett tilläggspris på minst 20% per exemplar jämfört med priset för 6-15 exemplar. För vissa produkttyper, t.ex. sublimerade produkter, blir tilläggsavgiften högre. Fråga om priser och alternativ hos CHOPAR.

 

Äganderätt och rättigheter

CHOPAR förbehåller sig full äganderätt och tillhörande rättigheter till varorna tills slutbetalning har gjorts.

Transportskador

Transportskador ska omedelbart anmälas till transportören eller postverket. Om det i förväg har överenskommits med transportören att varorna får lämnas utan kvitto, är CHOPAR inte ansvarigt om varorna skulle försvinna eller skadas.

Force majeure

Om leveransen förhindras helt eller delvis på grund av force majeure, befrias CHOPAR från allt ansvar. Force majeure omfattar arbetskonflikter, krig, inbördeskrig, blockader, vägspärrar, transportförseningar, politiska oroligheter, myndighetsingripanden, brist på bränsle eller andra yttre omständigheter som påverkar leveransen.

Ansvar för rådgivning

CHOPAR:s bistånd till köparen eller köparens rådgivare med teknisk rådgivning är endast att betrakta som vägledande och utan ansvar för CHOPAR.

Anställda hos CHOPAR är inte ansvariga för att säkerställa att kostymernas utformning överensstämmer med tillämpliga tävlingsregler.

Produktansvar

CHOPAR är endast ansvarigt för person- eller egendomsskador till följd av defekter eller fel i levererade produkter i den utsträckning som ansvaret åläggs CHOPAR enligt tvingande lag.
CHOPAR tar dock inget ansvar för driftsförlust, tidsförlust, utebliven vinst eller annan indirekt förlust.

Produkter och tjänster

CHOPAR utvecklar kontinuerligt sina produkter för att kunna ligga i framkant av utvecklingen. Vi förbehåller oss därför rätten att göra ändringar i modeller, sortiment, färger och priser i våra kataloger och på vår webbplats.CHOPAR har rättigheterna till alla modeller inklusive specialdesigner.

Vi är här för att hjälpa dig

Vanliga frågor och svar

Använd FAQ-avsnittet för att svara på dina kunders vanligaste frågor.

Villkor och bestämmelser för webbshoppen

Köp hos CHOPAR

Inget bindande köpeavtal har ingåtts förrän du har fått en orderbekräftelse från CHOPAR.

Pris på produkten

Det pris som anges vid beställningstillfället är det gällande priset. Alla priser inkluderar 25% moms om inget annat anges.

Reservationer görs för:
- Valutakursförändringar
- Force majeure
- Utebliven leverans
- Ändrade skatteregler
- Slutsålda artiklar och tryckfel

Tid för leverans

CHOPAR:s grossister och underleverantörer reserverar sig för slutsålda artiklar och förlängda leveranstider.

Observera att vi expedierar beställningar när de är kompletta. Det innebär att om du har beställt varor med ett senare leveransdatum kommer ordern att levereras tillsammans efter detta datum. Datumet framgår av orderbekräftelsen under den artikel som har senare leverans.

Om du har valt att hämta en beställning på vår adress får du ett e-postmeddelande eller sms när beställningen är klar för avhämtning.

Hur du betalar

Du kan beställa och betala online via:

Dankort
MobilePay
MasterCard
Visa (Visa)
Faktura (vid beställning för ett företag eller en organisation)

Klagomål och reklamationer

Alla produkter hos CHOPAR är kvalitetsprodukter. Om det mot förmodan skulle uppstå ett fel eller en defekt på en vara ska du naturligtvis kontakta oss. Vi kommer att göra allt vi kan för att lösa reklamationen och du kommer i allmänhet att få varan reparerad eller utbytt.

Om du vill returnera varan på grund av reklamation eller felaktig leverans ber vi dig att fylla i och bifoga vår returblankett med din vara. Varor som returneras mot postförskott eller skickas utan porto kommer att nekas av CHOPAR om det inte finns ett avtal om detta. Se returanmärkning nedan.

Enligt den danska köplagen har du 2 års garanti. Som utgångspunkt kommer du att få varan reparerad om varan har ett synligt fabriksfel. Om varan inte kan repareras byts den ut mot en ny vara av samma storlek och modell. Detta förutsätter naturligtvis att reklamationen är befogad och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende som har orsakat felet.

CHOPAR lämnar ingen garanti för glitter, stenar, spetsar, nät och liknande.
Alla våra kostymer har en tolerans på +/-2 cm.

Du måste reklamera inom skälig tid efter att du upptäckt felet. Om du reklamerar inom 30 dagar anses reklamationen alltid ha skett i rätt tid.

Rätt till avbeställning

CHOPAR erbjuder 30 dagars full ångerrätt från den dag du tar emot varan. Varan måste naturligtvis returneras oanvänd och i samma skick som när du tog emot den. Varor med fläckar eller lukt (t.ex. rök) returneras inte.VIKTIGT: Varor kan endast returneras om alla etiketter är intakta och fortfarande sitter på varan. Detta säkerställer att du som kund alltid får en produkt som är oanvänd.Det är köparens ansvar och kostnad att returnera en vara. Alla returnerade produkter måste vara säkert förpackade.
När du använder den bifogade returetiketten dras 49 kr automatiskt av från din återbetalning. Pengarna krediteras automatiskt tillbaka till det kort som användes vid betalningen. Om du vill ha en eller flera varor i en annan storlek måste dessa beställas på en ny order i webbshoppen.

Returer som skickas till en paketshop accepteras inte - returpaketet ska skickas till vår adress om inget annat anges på bifogad retursedel.

Varor med påklistrad logotyp/tryck tas generellt inte i retur. Det kan handla om varor med klubbspecifika logotyper eller varor med evenemangslogotyper.

Viktigt att tänka på: Kom ihåg att fylla i returformuläret.

Paket som inte hämtas ut återbetalas till samma konto som betalningen gjordes från. En hanteringsavgift på 100 DKK tas ut för paket som inte hämtas ut.

Villkor för leverans

Vid webbshopsbeställningar av lagervaror skickas varorna inom 1-2 dagar om inget annat anges.

Eftersom vi på CHOPAR säljer utvalda beställningsvaror kan dessa ha en längre leveranstid. Detta kommer att markeras på produkten.

Köparen kommer att faktureras för det aktuella fraktpriset.

Om du har valt att hämta en beställning på vår adress får du ett e-postmeddelande eller sms när beställningen är klar för avhämtning.

Äganderätt

CHOPAR förbehåller sig full äganderätt och tillhörande rättigheter till varorna till dess att slutbetalning har gjorts.

Transportskador

Transportskador ska omedelbart anmälas till transportören eller postverket. Om det i förväg har överenskommits med transportören att varorna får lämnas utan kvitto, är CHOPAR inte ansvarigt om varorna skulle försvinna eller skadas.

Force majeure

Om leveransen förhindras helt eller delvis på grund av force majeure, befrias CHOPAR från allt ansvar. Force majeure omfattar arbetskonflikter, krig, inbördeskrig, blockad, blockader, stängningar, politiska oroligheter, myndighetsingripanden, brist på bränsle, naturkatastrofer eller andra yttre omständigheter som påverkar leveransen.

Ansvar för rådgivning

CHOPAR:s bistånd till köparen eller köparens rådgivare med teknisk rådgivning är endast att betrakta som vägledande och utan ansvar för CHOPAR.

Produktansvar

För skada på person eller egendom till följd av defekter eller fel i levererade produkter är CHOPAR endast ansvarig i den utsträckning som ansvaret åläggs CHOPAR enligt tvingande lag.
CHOPAR tar dock inget ansvar för driftsförlust, tidsförlust, utebliven vinst eller annan indirekt förlust.

Produkter och tjänster

CHOPAR utvecklar kontinuerligt sina produkter för att kunna ligga i framkant av utvecklingen. Vi förbehåller oss därför rätten att göra ändringar i modeller, sortiment, färger och priser i våra kataloger och på vår webbplats.

Trygghet och säkerhet

Personuppgifter används endast i samband med en beställning. CHOPAR behandlar alla personuppgifter 100 % konfidentiellt och i enlighet med personuppgiftslagen. Kreditkortsinformation skickas krypterad till PBS med en SSL-anslutning (Secure Socket Layer) Du kan kontrollera om du skickar från en säker webbplats genom att leta efter ett hänglås längst ner i din webbläsare.

Säkerhet för personuppgifter

Saknas