4. Reklamationer och returvaror
Alla varor hos CHOPAR är kvalitetsvaror. Om det mot förmodan skulle vara ett fel eller något som saknas på din vara, ska du naturligtvis kontakta oss. Vi kommer göra allt för att underlätta reklamationen, och du kommer som utgångspunkt få varan reparerad eller utbytt.
Om du vill returnera varan pga. reklamationen eller felleverering, vänligen fyll i och skicka med vår retursedel tillsammans med din vara.
Orderproducerade varor kan som regel inte bytas. Är det fel i ordern, kommer vi i samspel med dig hitta orsak till felet och därmed komma fram till en lösning som tillfredsställer båda partner. Du ska också reklamera inom rimlig tid efter att du har upptäckt felet. Reklamerar du inom 2 veckor anses reklamationen alltid vara aktuell.
Vi ger från CHOPAR ingen garanti för glitter, stenar, spets, nät och liknande. Alla våra dräkter har en tolerans på +/- 2 cm.
Kan varan inte repareras ska det sys en ny. Vi gör allt för att det blir gjort snabbt, men eftersom det är en orderproducerad vara ska det förväntas en väntetid beroende på varans art och antal. Detta förutsätter att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått som följd av felaktig användning av produkten eller annan skadlig hantering som har medfört felet.