Returpolicy

WEBSHOP-BESTÄLLNINGAR

CHOPAR accepterar returer av lagervaror under följande förutsättningar:

Alla returer/retur förfrågningar måste skickas till CHOPAR senast 30 dagar efter att beställningen mottagits. 

Varan ska retuneras oanvänd och i originalskick. VIKTIGT:  Varan kan endast retuneras om alla prislappar och etiketter är intakta och fortfarande sitter på. Alla returer inspekteras noggrant av vår returavdelning. 

Viktig!
Varor med logo/tryck tas som utgångspunkt inte i retur. Undantaget är tillverkarens fel eller fel.

Hur returnerar jag min beställning?

Fäst den förbetalda returetiketten (skickas med beställningen) på paketet. Om du inte hittar returetiketten kvar, kontakta vår kundtjänst för att få en ny. Om du använder originalförpackningen, se till att den ursprungliga fraktetiketten täcks helt. Ta med paketet till ett PostNord-serviceställe, och glöm inte att be om ett kvitto.

Observera att vi inte byter produkter! Om du vill ändra storlek eller färg rekommenderar vi att du gör en ny beställning.

När din retur har registrerats börjar återbetalningen.  Om du returnerar hela beställningen återbetalar vi även försändelsekostnaderna. Om du istället bara returnerar en del av produkterna från den ursprungliga beställningen, dras fraktavgiften från returen.

Om du har beställt som företag, förening eller klubb och betalat med faktura ber vi dig skicka ditt kontonummer och BIC-kod till vår kundtjänst för återbetalning.



LAGBESTÄLLNINGAR

Lagbeställningar, inklusive alla orderproducerade varor, görs enligt kundens specifikationer; därför kan dessa varor inte returneras eller bytas ut. Är det fel i ordern, kommer vi i samspel med dig hitta orsak till felet och därmed komma fram till en lösning som tillfredsställer båda partner.

I fall av tillverkningsfel eller defekt ska du reklamera inom rimlig tid efter att du har upptäckt felet. Se ”Returer: Defekta produkter” nedan. 

Alla förfrågningar måste skickas till CHOPAR senast 30 dagar efter att beställningen mottagits. Din säljkonsult kommer att assistera dig vidare i ärendet.

Varorna inspekteras av CHOPAR vid mottagandet för att verifiera anledningen till returen. Vi gör alltid vårt yttersta för att reparera eller ersätta plagget. Om ersättningsvaror inte är tillgängliga eller tillämpliga kommer CHOPAR att utfärda en kredit till kundens konto. 

DEFEKTA VAROR

Alla Chopars produkter är kvalitetsprodukter. Om det mot förmodan har inträffat ett fel i produktionen, tveka inte att kontakta oss. Vi kommer att göra vårt absolut bästa för att reparera eller byta ut produkten i fråga.

Om en vara avviker från vad som följer av avtalet mellan dig och CHOPAR eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som CHOPAR har givit, kan varan returneras. 

Vid reklamation, vänligen kontakta vår kundtjänst och beskriv det upptäckta felet. Det kommer att påskynda processen om du inkluderar bilder av felet i ditt mejl. Använd den medskickade retursedeln (har du tappat bort den, kontakta kundtjänst så skickar vi en ny).

Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Vi ger ingen garanti för glitter, stenar, spets, nät och liknande. Alla våra dräkter har en tolerans på +/- 2 cm.

Reklamation till CHOPAR ska göras inom skälig tid, dock senast inom två månader. 


ÄNDRINGAR OCH AVBESTÄLLNINGAR

Eftersom vi levererar dina nätbutiksköp så snabbt som möjligt, kan varorna som klassificeras som en lagerprodukt inte avbeställas efter att beställningen har skickats ut från vårt lager.

Alla produkter som klassificeras som en lagbeställning kan avbeställas eller ändras inom två dagar från mottagandet av orderbekräftelsen innan den släpps till produktion.

Avbokningar kan inte göras för lagbeställningar som redan är i produktion.

Om en redan bekräftad beställning avbeställs eller ändras står kunden själv för kostnaderna.