Köpvillkor - Webshop

1. Köp hos Chopar

Det är inget bindande köpavtal , förrän du har mottagit en orderbekräftelse från CHOPAR.

2. Pris

Det angivna priset vid beställningstidspunkten, är det gällande  priset. Alla priser är inkl. 25 % moms och i  svenska kronor, om inget annat anges.

Med förbehåll för:
• Valutaändringar
• Force majeure
• Leveransfel
• Avgiftsändringar
• Utsålda varor och tryckfel

3.  Leverans

Förbehåll tas för utsålda varor och förlängd leveranstid CHOPARs grossister och underleverantörer

4. Betalning

Du kan beställa och betala online via:

• VISA
• MasterCard
• Diners Club
• VISA Electron
• Maestro
• American Express
• PayPal

Belloppet dras inte från ditt konto förrän vi  sänt din order från chopar.se. Du kommer få en faktura när du mottar dina varor.

5. Reklamationer

Alla varor hos CHOPAR är kvalitetsvaror. Om det mot förmodan skulle vara ett fel eller något som saknas på din vara, ska du naturligtvis kontakta oss. Vi kommer göra allt för att underlätta reklamationen, och du kommer som utgångspunkt få varan reparerad eller utbytt.

Om du vill returnera varan pga. reklamationen eller felleverering, vänligen fyll i och skicka med vår retursedel tillsammans med din vara. Varor som returneras på postförskott eller utan porto nekas mottagning av Chopar, om det inte finns ett avtal om detta.

Du har reklamationsrätt i två år enligt dansk köpslag. Som utgångspunkt får du varan reparerad, om varan har synliga fabriksfel. Kan inte varan repareras blir den istället ersatt till en ny vara i samma storlek och modell. Detta förutsätter att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått som följd av felaktig användning av produkten eller annan skadlig hantering som har medfört felet.

Du ska reklamera inom rimlig tid efter att du har upptäckt felet.  Reklamerar du inom 2 veckor anses reklamationen alltid vara aktuell.

6. Retur

Chopar erbjuder 14 dagars full resturrätt från den dag du mottager din vara. Varan ska retuneras oanvänd och i samma tillstånd som den mottogs. VIKTIGT:  Varan kan endast retuneras om alla prislappar och etiketter är intakta och fortfarande sitter på. Det säkrar dig som kund, i att du alltid får en vara som är oanvänd.

Det är köparens ansvar och omkostnad att returnera en vara. Alla produkter som returneras ska vara ordentligt inpackade.

Vi rekommenderar att varorna returneras via GLS, och att varorna skickas som paketpost. På så sätt är det möjligt att spåra paketet och du behöver inte vara tveksam på om varan har kommit fram som den ska.

Varor med logo/tryck tas som utgångspunkt inte i retur.

Om du vill byta en vara till en annan storlek ska du returnera varan tillsammans med utfylld retursedel, så sänder vi en ny vara så fort som möjligt.
Om du vill ha pengar i retur, ska du returnera varan tillsammans med retursedel utfylld med ditt kontonummer, så överför vi pengarna så fort som möjligt. Varor som returneras på postförskott eller utan porto nekas mottagning av CHOPAR.

Viktigt: Kom ihåg att fylla i retursedeln.
Bifogad fil: Retursedel - Webshop (55 kB)

7. Leveransvillkor

Vid webshop beställningar  av lagervaror blir varorna utsända inom 1-2 arbetsdagar, om varan finns i lager.  Om varan är utsåld eller i produktion kommer den förväntade leveranstiden anges.

Köpet faktureras för det aktuella fraktpriset.

8. Äganderätt

CHOPAR förbehåller sig full äganderätt med tillhörande rättigheter över varan tills den slutliga betalningen är genomförd.

9. Transportskador

Transportskador ska omedelbart rapporteras till transportören eller posttjänsten. Om det på förhand avtalats med transportören att varan får lämnas utan att kvitteras, är CHOPAR utan risk, om varan skulle försvinna eller vara skadad.

10. Force majeure

Skulle leveransen vara förhindrad helt eller delvis pga. force majeure, frigör detta CHOPAR från något ansvar. Under force majeure faller arbetskonflikter, krig, inbördeskrig, blockad, hinder, politiska oroligheter, statligt ingripande, brist på bränsle, naturkatastrof, eller andra ger omständigheter som påverkar leveransen.

11. Rådgivningsansvar

CHOPARs hjälp med teknisk rådgivning till köpare eller köpares rådgivare ska endast betraktas som vägledande och utan ansvar från CHOPAR.

12. Produktansvar

För skada på person eller egendom som uppkommer till följd av brister eller fel i levererade produkter ansvarar CHOPAR endast i den utsträckning ansvaret påläggs CHOPAR enligt obligatorisk lagstiftelse. CHOPAR åtager sig emellertid inget ansvar för driftstörning, förlust av tid, förlust av vinst eller annan indirekt förlust.

13. Produkter

CHOPAR utvecklar kontinuerligt produkterna för att ligga i framkanten av utvecklingen. Därför görs reservationer för ändringar i  modeller, sortiment, färger och priser, som finns i våra kataloger och hemsida.

14. Säkerhet

Personupplysningar används enbart i samband med en order. CHOPAR hanterar alla personuppgifter 100% konfidentiellt och i enlighet med personuppgiftslagen.  Kreditkortsinformation skickas krypterad till PBS med en SSL-anslutning (Secure Socket Layer) Du kan kontrollera om du skickar från en säker webbplats genom att leta efter ett hänglås längst ner i webbläsaren.

15.  Integritetspolicy

15.1 När du ger samtycke till CHOPAR i förbindelse med registrering av vårat nyhetsbrev, ger du tillåtelse till följande:

- Att CHOPAR får skicka marknadsföringsmaterial (erbjudanden, kampanger, produktnyheter, events) till mottagaren via email.

- Att CHOPAR får skicka informations emails (deadlines för lagbeställningar, nyheter om verksamheten) via email.

15.2 Det ges samtycke att ta emot nyhetsbrev ca 1 gång i veckan.

15.3 Mottagare av nyhetsbrev kan när som helst dra tillbaka detta samtycke.

15.4 CHOPAR är dataansvarig för samtycksgivarens data och dessa kommer inte på något sätt lämnas ut till tredje part.  (Läs mer om detta under: Integritetspolicy)